ماسک صورت
درباره وبلاگ

خدا را گفتم بیا جهان را قسمت کنیم : .... اسمون مال من ابراش مال تو !!!! ماه مال من خورشيد مال تو !!!!! دريا مال من موجش مال تو !!!! خدا خنديدو گفت تو بندگي كن تمام دنيا مال تو من هم مال تو !!!!
آخرین مطالب
پيوندها

 

  تبادل لینک هوشمند


 برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 راهنمایی شهید موسوی پور و آدرس

  moosavipoor.LXB.ir لینک نمایید

 سپس مشخصات لینک خود را در زیر

 نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت

 شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 52794
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

راهنمایی شهید موسوی پور
امام خمینی (ره) فرزندانم درس بخوانید تا بتوانید کشور را اباد کنید
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : منیره صدری       

 

از هزاران سال پيش، عسل را به منظور درمان بسياري از بيماري‌ها استفاده مي كردند . اين شربت مايع كه توسط زنبور عسل از گرد گياهان تهيه مي‌شود داراي طعم و رنگ‌هاي گوناگوني است. جالب است بدانيد كه اين مايع شيرين، خيلي سريع تر از قندهاي ساده هضم شده و جذب مي‌شود به اين دليل در هنگام افت قند خون توصيه مي‌شود كه از آن به جاي آب قند استفاده شود.
مطالعات نشان داده‌اند، در هر 100 گرم عسل طبيعي، 288 كالري انرژي وجود دارد و مواد مغذي موجود در آن عبارتند از سديم، پتاسيم، فسفر و مقدار ناچيزي آهن و مس . در ضمن از آنجا كه قند آن به سرعت جذب مي‌شود 20 گرم عسل به سرعت مي‌تواند 15 گرم قند مورد نياز بدن را تامين كرده و موجب تقويت بدن شود. ‌در طب چيني از آن به منظور تنظيم عملكرد كبد و دفع سموم استفاده مي‌كردند. به علاوه اين طب اعتقاد داشته است كه اين شيريني، طبيعت انرژي زايي دارد و در صورت بروز هرگونه جراحت و سوختگي از آن مي‌توان استفاده كرد. در طب قديم هندي نيز از آن در جهت درمان يبوست، فشار خون بالا و زخم معده استفاده مي شده است.


متخصصان زيبايي از اين مايع ارزشمند در مراقبت‌هاي پوستيشان استفاده كرده و آن را در تهيه انواع ماسك‌هاي تقويت‌كننده توصيه مي‌نمايند. آنها معتقدند كه عسل هزار و يك خاصيت دارد به اين ترتيب كه اگر يك قاشق غذاخوري عسل را با يك قاشق غذاخوري خامه مخلوط كرده و آن را به صورت يك ماسك بر روي پوست صورت قرار دهيد موجبات تقويت پوستتان را فراهم نموده‌ايد. البته توصيه مي‌شود اين ماسك در حمام كه بخار فراواني دارد استعمال شود تا جذب مواد مغذي آن به دليل وجود بخار افزايش يافته و نهايتا با آب نيم گرم نيز از روي صورت كاملا پاك شود.
عسل طبيعي را مي‌توان به همراه ميوه‌هاي تازه به صورت ماسك برروي پوست‌هاي پير استفاده كرد. به اين ترتيب كه، مخلوط عسل طبيعي به همراه ميوه‌هايي نظير توت‌فرنگي، انبه و آووكادو، هريك براي پوست‌هاي خاص مي تواند خواص تقويتي داشته باشد. به علاوه، 2 قاشق غذاخوري جوانه گندم تازه له شده به همراه 1 قاشق غذاخوري عسل مي‌تواند در حمام ماسك مناسبي براي پوست‌هايي باشد كه در معرض پيري قرار دارند و به تازگي چين‌هاي‌ريزي در آنها ايجاد شده و لكه‌هاي كمرنگي در آن به وجود آمده است. حتي استفاده از ماسك عسل براي پوست‌هاي جوان نيز بسيار مفيد است. به اين ترتيب كه، يك قاشق غذاخوري عسل را به همراه چند قطره آب پرتقال مخلوط كرده و آن را بر روي پوستي كه به مدت طولاني در معرض نور آفتاب قرار گرفته است، بماليد. اين ماسك را مي‌توان در زير چشم‌ها و كنار لب‌ها نيز استفاده كرده و بعد از گذشت 20 دقيقه با آب نيم گرم آبكشي كرد. توصيه مي‌شود از اين ماسك هر دو هفته يك بار استفاده نماييد. به علاوه اگر پوست چربي داريد از مخلوط سفيده تخم‌مرغ به همراه عسل استفاده كنيد به اين ترتيب كه يك قاشق غذاخوري عسل را با يك سفيده تخم مرغ مخلوط كرده و آن را به مدت 5 دقيقه روي پوست خود بگذاريد و بعد از گذشت زمان آن را با آب نيمه گرم از روي پوستتان پاك نماييد. اگر پوستتان خشك و يا معمولي است از مخلوط عسل به همراه ماست استفاده كنيد. ابتدا دو قاشق غذاخوري ماست شيرين را با يك قاشق غذاخورري عسل طبيعي مخلوط كرده و به مدت 5 دقيقه آن را بر روي پوست صورتتان بماليد و سپس با آب ولرم شستشو دهيد. اگر پوست شما خيلي خشك است از خامه به جاي ماست استفاده نماييد، پس از مدتي اثرات مطلوب اين توصيه را مشاهده خواهيد كرد.
در سال‌هاي اخير از ماده‌اي به نام رويال ژلي كه همان غذاي ملكه زنبور عسل است در تهيه مواد آرايشي بهداشتي استفاده مي‌شود.اين ماده كه بسيار ارزشمند است موجب تسكين چروك‌ها، و به تاخير انداختن فرايند پيري پوست مي‌شود و در كرم‌هايي كه اين ماده وجود دارد و يا حتي بر پايه عسل تهيه شده‌اند هزينه بالايي براي فراهم آوردنشان صرف شده و در اختيار مصرف‌كننده قرار مي‌گيرد

از طرف سرکار خانم نوریان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: